Website Erfgoed Rheden-Rozendaal

Wie helpt ons met de website Erfgoed Rheden-Rozendaal?

Informatie-avonden voor vrijwilligers; vanuit de Stichting Rheden op de Kaart op 24 oktober in Dieren en 25 oktober in Velp.

Er is een mooie website met veel informatie over het verleden van de gemeenten Rheden en Rozendaal. Deze site wordt vernieuwd en krijgt meer gebruiksmogelijkheden. Dat is een zaak van veel ‘bouwstenen’. Daarom zoeken we vrijwilligers die mee willen bouwen, bijvoorbeeld met gegevens invoeren, historisch onderzoek doen of schrijven en redigeren.

Het is fijn als je:
• belangstelling hebt voor lokale geschiedenis,
• tijdelijk of langer gemiddeld enkele uren per week kunt besteden,
• beschikt over een computer
• en met anderen wilt samenwerken.

Ben jij of ken jij een van die mensen?
Kom dan naar een van de informatie-avonden:
Dinsdag 24 oktober in De Oase, Ericaplein 1, 6951 CP Dieren.
Woensdag 25 oktober in Trefpunt De Elleboog, Nieuw-Schoonoord 2, 6881 TV Velp.
Aanmelden is fijn: bestuur@rhedenopdekaart.nl of 06 54 630 804 of 06 22 398 770.

Programma:

• Inloop met koffie vanaf 19.00 uur.
  • Welkom en inleiding.
  • Wat kun je nu op de website vinden (en wat niet) en Wat willen we graag toevoegen
    over mensen en verhalen? Door Cathrien van de Ree, Rozendaal en Walter de Wit,
    voorheen De Steeg.
  • Pauze.
    Op een grote kaart van de gemeenten kun je suggesties voor verhalen invullen.
  • Werkgroepjes rond de keuze: ‘Invoer gegevens’, ‘Onderzoek doen’ en ‘Schrijven en
    redigeren’. Aan de hand van een concreet voorbeeld gaan we kijken hoe je kunt werken
    aan de gekozen taak.
  • Afronden en gelegenheid om je op te geven als vrijwilliger.

Als stichting bieden we natuurlijk goede instructie, ondersteuning of een inwerkperiode en
contact met ervaren mensen.

Stichting Rheden op de Kaart
www.rhedenopdekaart.nl (volgend jaar www.erfgoedrheden-rozendaal.nl)
bestuur@rhedenopdekaart.nl
Telefoon 06 54 630 804.