Wandeling Velperwaarden

Zondag 7 mei 2023 organiseert de Oudheidkundige Kring Rheden-Rozendaal een wandeling naar de Velperwaarden.

De wandeling start bij gemaal De Volharding, adres Lathumseveerweg 2, Velp. Hier kunnen slechts een paar auto’s parkeren. Kom daarom als het even kan op de fiets. Het is een wandeling in het buitengebied, stevige schoenen worden aangeraden! We bezoeken het gemaal De Volharding, dat speciaal voor ons opengesteld is en komen langs oude baksteen sluisjes, het oude Veerhuis, een kazemat, een bijzondere brug en de IJssel. De natuur is hier erg mooi in mei.

Na afloop is er gelegenheid na te praten onder het genot van een drankje op sportpark Overhagen bij de Velpse korfbalclub SIOS, Rietganssingel 117, Velp.
De wandeling is voor de OHK-leden gratis en niet-leden betalen 3 euro. U kunt ook meteen lid worden. De wandeling duurt circa anderhalf uur, en wordt begeleid door OHK-gidsen.

Aanmelden/reserveren voor de wandeling via: wandeling@oudheidkundigekring.nl