Wandeling Velp 8 april 2018

In Velp vindt deze keer de eerste wandeling van het jaar plaats. Vanwege Pasen is dit een week later dan normaal.

De start is  om 13:00 uur bij de van Lennepsmolen, Hendrikus Avelinghstraat 154, 6881 VW Velp.

Gidsen zijn Nelleke den Boer en Theo van der Hoeven.

De van Lennepsmolen is een watermolen die zijn naam te danken heeft aan de van Lenneps die destijds op Biljoen woonden. Veel later kwam hij in handen van de Avelinghs, de eerste industriëlen uit Velp. De straat waaraan de molen staat is naar een van hen vernoemd. De Avelinghs hadden drie monumentale villa’s waarvan we er een van binnen mogen bekijken.

De wandeling gaat door de Avelinghgstraat, de Stationstraat, het Stationsplein, de A.G. Hofkenslaan en de Zutphensestraatweg. We komen onderweg veel interessante villa’s en andere monumenten tegen.

We eindigen in woon- zorgcomplex “Nieuw Schoonoord”, met een prachtige wenteltrap. Hier kunt u eventueel de fototentoonstelling van Fotoclub VeluwezOOm uit Dieren van monumenten uit de gemeente Rheden bekijken. Of met ons een kopje koffie drinken, waarbij we vragen kunnen beantwoorden!

Iedereen is welkom! De wandeling is gratis voor de leden van de Kring. Andere wandelaars betalen een bijdrage van €2,- . of kunnen lid worden.