Dorpswandeling Ellecom

Datum: 5 mei 2024
Start Locatie: Sterrebos, Zutphensestraatweg, Ellecom
Aanvang: 13.00 uur

Op 5 mei vindt de maandelijkse dorpswandeling van de Oudheidkundige Kring Rheden-Rozendaal plaats in Ellecom. Dit kleine dorp ligt ingeklemd tussen rivier de IJssel en de Veluwezoom en kent een lange historie. Met aan de ene zijde het koninklijke Hof te Dieren en aan de andere kant het landgoed van kasteel Middachten, is het niet verwonderlijk dat Ellecom maar liefst veertien Rijksmonumenten omvat, van oude boerderijen tot statige landhuizen.

De wandeling o.l.v. gids John Striker voert o.a. langs oude villa’s, de oude kerk en mooie vergezichten op de uiterwaarden. Ook het oorlogsverhaal, denkend aan de herdenking van de vorige dag, zoals de beladen SS-geschiedenis van landgoed Avegoor, komt aan bod.

Voor leden is de wandeling gratis, niet-leden betalen € 3,-.
Aanmelden via : activiteiten@oudheidkundigekring.nl

Foto: Interieur Turnhal Ellecom (foto copyrights: WK Comm@2023)