Dorpswandeling Rheden

In de reeks dorpswandelingen van de Oudheidkundige Kring staat 1 oktober a.s. het dorp Rheden centraal. Er zal worden gewandeld in het gebied van Worth-Rheden, ten westen van het dorp. De deelnemers wandelen langs voormalige landgoederen De Kruishorst en de plaats waar ooit De Brink heeft gelegen. In dit deel van Rheden, waar tot eind jaren 50 van de vorige eeuw een tiental boeren hun boerderij onderhielden, is nu alleen nog een zorgboerderij met een landwinkel overgebleven. Sommige van deze boerenhoeven worden al vermeld rond het jaar 1600 in oude geschriften en hebben dus bijna 400 jaar bestaan. Tijdens de wandeling staan we stil bij plekken waar nu soms slechts enkele details terug te vinden zijn.

Er wordt gestart om 13.00 uur vanaf de parkeerplaats bij restaurant Bronckhorst, Arnhemsestraatweg – Worth Rheden.

Gidsen zijn Marnix Nijenhof en Hermien Rijnbende. De wandeling duurt maximaal 2 uur en eindigt bij restaurant de Bronckhorst waar kan worden nagepraat.

Deelname aan de wandeling is voor de leden van de Oudheidkundige Kring gratis en niet-leden betalen 3 euro. U kunt zich meteen als lid aanmelden.

Aanmelden/reserveren voor de wandeling: wandeling@oudheidkundigekring.nl
(Graag aangeven met hoeveel personen en of men al lid is.)