Oude Jan-lezing Erfgoed en een land in transitie

UPDATE:
Door persoonlijke omstandigheden is Marjolein Verschuur verhinderd en zal zij worden vervangen door haar collega Leonard de Wit, hoofd regio Midden-Zuid van de Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed.

Het bestuur van de Oudheidkundige Kring Rheden-Rozendaal nodigt u, in samenwerking met de Vereniging De Sociëteit te Velp, graag uit voor de jaarlijkse Oude Jan-lezing op donderdag 14 maart 2024 om 20.00 uur in de Oude Jan, Kerkstraat 56 in Velp.

In 2022 kondigde Hugo de Jonge in een brief aan de Tweede Kamer ‘de grote verbouwing van Nederland’ aan. Hoe zorgen we daarbij dat ons erfgoed niet alleen behouden blijft, maar ook een rol kan spelen bij de inrichting van ons land?
De missie van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) is ‘onze toekomst een verleden geven en ons verleden een toekomst’. In deze lezing neemt Marjolein Verschuur u mee in hoe de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed invulling tracht te geven aan deze missie.

Marjolein Verschuur is Hoofd Regio Noordoost van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed.

Om praktische redenen vragen wij u voor deze lezing een entree van € 2,50, maar daarvoor bieden wij u koffie of thee en na afloop een glas wijn of jus d’orange.
Voor deze lezing hoeft u zich niet aan te melden.