Winterexcursie Kadastermuseum Arnhem

Het bestuur van de Oudheidkundige Kring Rheden – Rozendaal nodigt haar leden van harte uit voor een winterexcursie naar het Kadastermuseum in Arnhem.

Woensdag 3 februari om 9:30 uur
 Mr. E.N. van Kleffenstraat 8
 6842CV Arnhem (Zuid)

Wij worden voor deze ochtendexcursie om 9.30 uur ontvangen met koffie en thee met koek.

Om 10:00 uur begint het programma met een presentatie over het ontstaan van het kadaster en de ontwikkeling die het heeft doorgemaakt om uit te groeien naar een voor iedere Nederlander en voor iedere organisatie belangwekkend en gezaghebbend instituut. Daarbij komt de taak aan de orde die het kadaster heeft ten aanzien van de Openbare registers, de kadastrale registratie, de landmeetkundige instrumenten en de Rijksdriehoeksmeting.

Ook komt de relatie met de Topografische dienst naar voren. Na deze inleidende presentatie wordt in enkele groepen een bezoek gebracht aan het museum dat op een tweetal etages van het gebouw is gehuisvest. Rond het middaguur is de excursie ten einde.

Aan deze excursie zijn voor onze leden geen kosten verbonden.

Wel is het nodig dat u zich vooraf aanmeldt bij Hilde Brekelmans, email:  Hilde Brekelmans telefoon 026 4952480 of bij Martin Idema email:  Martin Idema, telefoon 026 3613242.

Aanmelding kan plaatsvinden tot 25 januari 2016, maar "vol=vol".