Wandeling De Steeg 2 september 2018

Op zondag 2 september 2018 gaan we een rondwandeling maken door Middachtersteeg.

Tot ± 1920 was het dorp De Steeg verdeeld in twee buurtschappen, Rhedersteeg en Middachtersteeg. We gaan het hoe en waarom hiervan ontdekken. Verder leren we over de Middachterkleuren en de invloed van het kasteel op het dorp. We bezoeken de vreemde locatie van het kerkhof en horen alles over een memorabele brand. Ook de grote invloed van het toerisme op het dorp komt aan bod.

Gidsen zijn Jan van den Broek en Harry Kooijman.

We besluiten de wandeling via de tuinen in de Oranjerie van het kasteel waar we een kopje koffie of thee kunnen drinken.

Aanvang 13:00 uur
Start op parkeerplaats Smidsallee, 6994 BJ De Steeg. Duur wandeling anderhalf uur. Leden van de Kring gratis, niet-leden € 2,00.