Wandeling Ellecom 5 augustus 2018

De Oudheidkundige Kring Rheden Rozendaal verzorgt op zondagmiddag 5 augustus een dorpswandeling in Ellecom langs een aantal historische gebouwen. Het onderwerp is Landgoed Avegoor met daarbij als aandachtspunten het huis Avegoor, het landschappelijke park Avegoor en de sporthal. Daarnaast wordt de begraafplaats bezocht.

De start van de wandeling is bij het terras van Landgoedhotel Fletcher Avegoor. De gidsen John Striker en Frans de Boer zullen eerst iets over het ontstaan en de ontwikkeling van Ellecom vanaf circa 1800 vertellen en vervolgens de wandeling leiden langs bovengenoemde beeldbepalende monumenten.

Na afloop kan er nagepraat worden onder het genot van een consumptie bij Avegoor.

Aanvang 13.00 uur vanaf het terras van Avegoor, Zutphensestraatweg te Ellecom. Sluiting 14.30 uur. Leden van de Kring gratis, niet-leden € 2,00.