Boys blijft Boys!

Voetbalvereniging Dierensche Boys 100 jaar. Schrijver: H. Aalbers m.m.v. A. van Zon en
B. Baltus.

Op 6 april 2020 werd de voetbalvereniging ‘Dierensche Boys’ 100 jaar oud. In verband met de Corona-maatregelen werden alle jubileumactiviteiten afgelast. Wel verscheen een mooi uitgevoerd jubileumboek. Mede aan de hand van interviews met beeldbepalende leden door journalist Henk Aalbers, wordt een goed beeld geschetst van deze voetbalclub en zijn geschiedenis. Dieren heeft veel voetbalclubs gekend. Thomas Hilhorst heeft dat beschreven in zijn boek ‘Voetbal in Dieren, 25 verenigingen in 120 jaar’ (uitg. Diepenmaat Dieren 2015). Bijzonder is dat ‘Dierensche Boys’ altijd zelfstandig is gebleven, terwijl de enige andere voetbalclub die nog in Dieren bestaat, ‘v.v. Dieren’, het resultaat is van vele fusies.

“De binding, de clubcultuur maakt ons speciaal. We zijn een arbeidersvereniging, draaien op echte Boys- families, mensen die een leven lang betrokken zijn bij de club en Dieren“ karakteriseert bestuurslid Sjaak Corbijn zijn club. Niet alleen de sportieve activiteiten komen aan bod, ook werden bijvoorbeeld roemruchte popconcerten van BZN en Normaal door de club georganiseerd.

Veel foto’s illustreren het boek. Heel plezierig is daarbij dat bij de meeste elftalfoto’s de namen van de spelers worden vermeld en dan valt inderdaad op dat vele familienamen steeds terugkeren.

H. Aalbers m.m.v. A. van Zon en B. Baltus: Boys blijft Boys! Voetbalvereniging Dierensche Boys 100 jaar. Uitgave Diepenmaat Dieren 2020, ISBN 978-90-78115-97-7. Verkrijgbaar bij de plaatselijke boekhandel.

Jeroen van Gessel