Voorjaarsexcursie kasteel en landgoed Twickel

Op 15 juni a.s. organiseren we weer een voorjaarsexcursie, ditmaal naar het zeven eeuwen oude kasteel Twickel bij Delden. We zijn daar eerder te gast geweest, maar dat is zo lang geleden dat er nog maar weinig leden zullen zijn die zich dat kunnen herinneren. Tijd dus voor een nieuwe kennismaking met dit particulier bewoonde kasteel met – naar eigen zeggen – één van de mooiste kasteelinterieurs van Nederland.

Kasteel Twickel wordt particulier bewoond en is slechts op een beperkt aantal dagen opengesteld. Een uitgelezen kans dus voor onze leden om dit fraaie kasteel en park te bezoeken. Op 15 juni zijn er twee rondleidingen exclusief voor onze Kring, één om 10.30 uur en één om 12.00 uur. Met elke rondleiding mogen slechts 24 personen mee, 6 personen per gids. Het totale aantal beschikbare plaatsen is dus gelimiteerd op 48 personen. De kosten bedragen € 17,50 p.p. incl. een kopje koffie in de Orangerie. Na de rondleiding kunt u nog uitgebreid genieten van het 4.500 hectare grote en zeer fraaie park rond het kasteel, of een expositie bekijken in de Orangerie dan wel in het nabijgelegen museum voor moderne kunst ‘No Hero’ (niet bij prijs inbegrepen).

U kunt zich met maximaal één introducé aanmelden door € 17,50 p.p. over te maken naar onze bankrekening nr. NL83ABNA0556713591 o.v.v. ‘excursie Twickel’, gevolgd door een e-mailbericht naar activiteiten@oudheidkundigekring.nl of een brief naar W. Kleijn, Pinkenbergseweg 17, 6881 BB Velp, met namen, contactgegevens en eventuele voorkeur voor een tijdslot (10.30 of 12.00 u.). Toewijzing vindt plaats op volgorde van de ontvangst van uw betaling. U krijgt daarna van ons bericht over plaatsing en tijdslot. Als het aantal beschikbare plaatsen is volgeboekt, wordt het betaalde bedrag door ons teruggestort op uw rekening.

N.B. Houd er a.u.b. rekening mee dat het van de Parkeerplaats ca. 10 minuten lopen is naar het kasteel!
Meer informatie over Landgoed Twickel vindt u hier.
Meer over Museum ‘’ No Hero’ vindt u op www.museumnohero.nl
Nog vragen? Mail deze dan naar activiteiten@oudheidkundigekring.nl